Sung Zang

Meer dan vechtsport

Taekwon-Do school Sung Zang is sinds 2008 lid van de Internationale Taekwon-Do Federation (ITF), die geleid wordt door Grand Master Paul Weiler, de All Europe Taekwon-Do Federation (AETF) en ITF Nederland. Al deze organisaties zetten zich in voor het verspreiden van ITF Taekwon-Do en ze organiseren met grote regelmaat wedstrijden, seminars, landelijke trainingen, zogenaamde ITF Dagen, leraren- en instructeurstrainingen en evenementen. De leden van Sung Zang zijn via ITF Nederland aanvullend verzekerd voor ongelukken voor, tijdens en na de les.

Ons Logo

Het logo van Taekwon-Do school Sung Zang is opgebouwd uit een aantal elementen:

  1. de (linde)boom die groei symboliseert;
  2. de kleuren zwart en wit, die staan voor de groei van witte naar zwarte band en die de kleuren van een Taekwon-Do dobok weergeven;
  3. de kleuren wit en groen, die staan voor de stadskleuren van Groningen;
  4. de vijf wortels, die staan voor de vijf grondbeginselen van Taekwon-Do:
    • hoffelijkheid;
    • zelfcontrole;
    • doorzettingsvermogen;
    • integriteit;
    • onoverwinnelijkheid van geest.
  5. de ITF boom;
  6. de naam van de school in zowel Latijnse als Koreaanse tekens: Sung Zang Taekwon-Do;
  7. de vuist, die vaak als symbool van ITF Taekwon-Do wordt gebruikt.

Onze Visie

Sung Zang staat voor groei. Wij willen via Taekwon-Do bereiken dat de leden zowel op fysiek vlak als op mentaal vlak zullen groeien. Dit houdt in dat er in de trainingen gewerkt wordt aan het verbeteren van de conditie, opbouwen van spierkracht, vergroten van lenigheid, vergroten van de balans en lichaamsbeheersing. Daarnaast worden de mentale aspecten van Taekwon-Do meegenomen via de tenets: hoffelijkheid, integriteit, doorzettingsvermogen, zelfbeheersing, onoverwinnelijkheid van geest.

Ook geven we de leden kennis en achtergrondinformatie mee op allerlei gebieden die met Taekwon-Do te maken hebben.

Verder is Sung Zang een school waarin de leden een actieve rol op zich kunnen nemen en waarbij ze inbreng en invloed hebben op de sfeer en activiteiten van de school.